Політ на повітряній кулі коштує захмарні гроші
|
Прокотитися на повітряній кулі для двох чоловік коштує 400 євро за годину. Про це розповів В'ячеслав Гардашник, віце-президент компанії «Спарт-аеро».
А також поділився з кореспондентом «Дело» побажаннями освоювати нові «льотні зони» у Чернігові та Дніпропетровську.
- Коли ви з'явилися, крім вас в Україні хто-небудь займався подібним бізнесом?
- Крім нас, тоді був інститут аероупругих систем у Феодосії. Вони почали виготовляти кулі, ми в них дотепер їх замовляємо.
- Як вам вдавалося в 1990-і знаходити людей, що бажають вкласти гроші в повітряну кулю?
- Так само важко, як і зараз. З одного боку, у людей у той час було більше романтизму, до того ж народ значно легше розставався із грішми, чим зараз.
- Скільки коштує прокотитися на кулі?
- 400 євро в годину для 2 чоловік.
- Чому така висока вартість?
- Амортизація кулі коштує 50 доларів за літну годину. Не забувайте також про те, скільки зараз газ коштує! У нас за політ іде 120 літрів газу. Торік одного газу ми спалили на 40 тисяч доларів. Крім цього, їде машина супроводу, підтримується зв'язок, працюють люди. Це ті гроші, які багато хто залишають у ресторанах за вечерею. А от політати хоч раз на повітряній кулі, на мій погляд, повинен кожний.
- Скільки коштує повітряна куля?
- Ледь більше 27 тисяч доларів. Це найдешевша куля. Базова комплектація кулі - українського виробництва.
- Які цікаві замовлення можете згадати?
У нас була цікава акція, коли ми протягом двох років їздили по країні з кампаніями Kodak і UMC й у кожнім місті катали безкоштовно дітвору. Ми проїхали порядку вісімдесяти міст за цей час.
- Скільки коштувала ця акція?
- Я вам не скажу, скільки коштувала ця кампанія Kodak і UMC. Можу сказати, що річна програма із проведенням невеликого тура - близько 150 тисяч доларів.
- Який стартовий капітал необхідно мати, щоб почати заробляти гроші на повітряних кулях?
- Необхідно все знати. Потрібно місце для зберігання, місце для ремонту. При розумінні ситуації це будуть невеликі гроші, тисяч 50 доларів.
Необхідно навчитися літати, купити кулю, автомобіль, причіп і провести хоч якусь рекламну кампанію. Плюс треба відкрити льотну зону.
- Судячи з того, що ви тримаєтеся на ринку майже 20 років, цей бізнес залишається рентабельним.
- Це бізнес, де доходність висока, а прибутковість низька.
- Скільки ви заробили за минулий рік?
- Торік ми зробили вісім аеростатів. Кожен аеростат - близько 15 тисяч доларів. Ми провели 10 змагань. Кожне змагання - у середньому 10-15 тисяч доларів. Пневмоконструкцій ми випустили десь на 50 тисяч доларів. Прибутковість із цього всього була дуже низька, оскільки в березні я зрозумів, що ми живемо на аванс цього року. Доход за минулий рік - близько 600 тисяч доларів.
- Як ви плануєте подальший розвиток «Спарт-Аеро»?
- На Євро-2012 ми плануємо використати кулі іншого типу, на 10-15 місць, нові літні зони. Я хотів би відкрити такі зони у Чернігові й під Дніпропетровськом. По моїх розрахунках, 60% прибутку в цьому бізнесі повинні приносити туристи. На жаль, зараз їх близько 15%.
Хочеться почати робити або хоча б експлуатувати дирижаблі. Це техніка майбутнього, а не минулого. Ще хотілося б потіснити росіян з деяких ринків.
- Для розвитку компанії ви користуєтеся кредитами?
- Ми беремо кредити тільки на устаткування, що реально окупиться. Я розумію, що реально увійти в кредитну залежність у нашому бізнесі абсолютно безглуздо. Адже ми залежимо від вітру, від дозволу місцевої влади, від погоди, від урожаю, від того, скільки буде полів засіяно. Тому кредити беремо тільки під транспорт і швейні машини.
http://val.ua/economic/ukraine/191585.html |